Logo for Skolen ved Nordens Plads

Visitation og indskrivning

For at blive elev på vores skole, skal der være foretaget en indstilling til Pædagogisk Psykologisk Rådgivning, via den skole eller institution, som barnet er tilknyttet

For at indstille til PPR, skal pædagoger eller lærere i samarbejde med barnets forældre og sundhedsplejersken, udfylde et indstillingsskema som fås hos PPR’s sekretariat.

På skemaet udfyldes dels diverse stamoplysninger, så som barnets navn, alder skole/institution, forældre m.v., og dels en beskrivelse af barnet i skole-/institutionsregi, herunder adfærd, relationer til andre, og for større børn – deres standpunkt i forskellige fag.

Beslutning om visitation til Skolen ved Nordens Plads, varetages af visitationsudvalget i kommunen.

Når visitationen er foretaget, starter indskrivningen af barnet, med at skolen tager kontakt til forældrene, for at arrangere et første besøg på skolen.

Her vil man høre mere om skolen og om hele indskrivningsprocessen, der skal sikre, at al vigtig information og viden bliver sat i spil.

Den første tid på en ny skole er ofte sårbar for vores børn, så en så god og tryg start som muligt, er af stor betydning.