Logo for Skolen ved Nordens Plads

Grundoplysninger

Bygningerne som idag rummer Skolen ved Nordens Plads er bygget i 1956. Dengang rummede bygningerne  to forskellige skoler nemlig Joakim Larsen skolen og Sofus Franck skolen. De to skoler blev i 1973 sammenlagt til Skolen ved Nordens Plads.

Begge skoler blev senere nedlagt og i stedet flyttede flyttede Frederikskolen, som var en heldagsskole i 1987 ind i bygningerne, som de på det tidspunkt delte med VUC og Frederiksberg Ungdomsskole.

I 2005 flyttede VUC ud, og ind flyttede elever fra Skolen på Ingemannsvej og elever fra A sporet på Lindevangsskolen, der tilsammen blev til Sofus Franck skolen.

I 2011 blev Frederikskolen og Sofus Franck skolen så slået sammen, denne gang også med Specialfritidshjemmet Sofus, og det er disse tre institutioner som idag er Skolen ved Nordens Plads.

Skolen modtager børn fra 0. klasse til 10. klasse.

Skolen ved Nordens Plads er et helhedstilbud, hvilket indebærer at lærere og pædagoger arbejder tæt sammen omkring den enkelte elev.

De fleste børn er i på skolen fra 8.15 – 16.30. Dog tilbydes der på skolen pasning fra 7.00 og helt til kl. 17.00